Respublikinis seminaras „Programinė muzika-priemonė lavinti jaunojo pianisto kūrybiškumą ir fantaziją”

2024 m. kovo 20 d. Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetės muzikos mokyklos Vargonų salėje ir nuotoliniu būdu vyko tęstinio edukacinio projekto „Klavyrinės muzikos žanrai“ respublikinis seminaras ,,Programinė muzika – priemonė lavinti jaunojo pianisto kūrybiškumą ir fantaziją“, kurį jau penktus metus kartu su VšĮ Trakų švietimo centru organizuoja fortepijono metodinės grupės mokytojos Jelena Augaitienė ir Daina Kavaliauskienė.
Džiugu, kad šiame seminare savo daugiamete pedagogine patirtimi sutiko pasidalinti LMTA Pedagogikos katedros docentės, socialinių mokslų daktarės Giedrė Gabnytė ir Lolita Jolanta Piličiauskaitė. Jos pristatė metodinę medžiagą apie emocinės išraiškos metodo taikymą, interpretuojant muzikos kūrinį, ir po to su penkiais mūsų fortepijono skyriaus mokiniais bandė šį metodą pritaikyti praktikoje, jiems skambinant pasirinktą kūrinį.

Lektoriaus, Vilniaus muzikos mokyklos ,,Lyra“ mokytojo Gyčio Žukausko pranešimas ,,Idėjų ir vaizdinių ,,programavimas“ muzikoje“ tarsi pratęsė ir papildė kūrybiškumo muzikos pamokose svarbą, meninės vaizduotės, asociatyvinio mąstymo muzikoje reikšmę.
Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro psichologė Edita Norvaišienė pasidalino patirtimi apie šiais laikais itin aktualią temą – disleksiją. Lektorės pranešimas ,,Disleksija: kaip atpažinti ir padėti“ atskleidė darbo su mokymosi sutrikimus turinčiais vaikais ypatumus, daugelį pagalbos šiems mokiniams aspektų.
Mūsų mokyklos mokytojos Eglės Rudokės pranešimas ,,Psichologinių ir praktinių žinių taikymas formuojant individualų ryšį su mokiniu“ dar kartą priminė seminaro klausytojams, koks svarbus emocinis ryšys su mokiniu, jo iniciatyvos, savarankiškumo ir individualumo vystymas kiekvienos pamokos metu.
Seminaro pabaigoje projekto organizatorės apibendrino ir trumpai metodiškai apžvelgė savo tęstinio edukacinio projekto ,,Klavyrinės muzikos žanrai“ penkerių metų renginius, įsimintiniausias akimirkas ir pasidžiaugė neabejotina ir akivaizdžia projekto nauda, ugdant jaunuosius pianistus.